-Krótka recenzja gry Panic lab
-Parę słów o grach z tej kategorii
-Słów kilka o robieniu takich gier
Zaczynamy!
Jest to wspaniała i dynamiczna gra za rozsądną cenę. Opiera się ona na spostrzegawczości i szybkości przetwarzania danych. W solidnym metalowym pudełku znajdują się: 4 kostki, 25 kartoników, 30 żetonów zwycięstwa i instrukcja.
O co jednak chodzi? Ameby uciekły z laboratorium i trzeba je odszukać! W okręgu układamy kartoniki i rzucamy czterema kostkami. Trzy opisują poszukiwaną amebę, a jedna laboratorium, z którego uciekła. Kostki ameby określają jej kształt, wzór i kolor. Naszym celem jest odnalezienie ameby najbliższej laboratorium, z którego uciekła i musimy to zrobić zanim znajdzie ją przeciwnik. Jednak nie ma tak łatwo. gdy poszukując ameby trafiamy na studzienkę oznacza to, że ameba do niej wpadła i wyszła kolejną, a dochodzą jeszcze laboratoria mutacyjne, które zmieniają jej wygląd. Najprościej rzecz ujmując gra robi się naprawdę dzika i nerwowa, a jednocześnie śmieszna i rozrywkowa.
Grywalność: 8/10 zabawa jest cudowna i polecam każdemu!
Wykonanie: 7/10 wykonane solidne pudełko, ładne kostki i cudowne obrazki
Ocena ogólna 8/10 Gra godna polecenia dobrze zapakowana i stosunkowo tania (cena waha się między 30-40 złotych)
Ilość graczy 2-10
Czas przejść do słów kilku o lekkich grach. Takie gry są bardzo przyjemne i krótkie co zapewnia fajną odskocznię przy np. długiej sesji RPG gdzie gracze, chcąc uwolnić choć na chwilę swój umysł od skomplikowanych misji, wciągając się w lekki humorystyczny klimat jednej z takich gier. Jest to także doskonała rozrywka przy spontanicznych wyjściach czy spotkaniach w gronie osób, które na codzień nie grywają w gry. Często takie gry są uniwersalne wiekowo, więc rodzić może grać w taką grę z dziećmi w domu, jak i również spotykając się ze znajomymi przy piwie, bez wstydu wyjąć taki tytuł.
Tworzenie takich gier często jest proste i przyjemne, a czasochłonne jest jedynie wykonanie fizyczne (grafika, druk i wycinanie). Robiąc taką grę trzeba pamiętać o kilku rzeczach: najważniejsze są dwie: prosty system i dynamiczna gra (aby żaden z graczy nie musiał zbyt długo oczekiwać na swoją kolej). Liczy się również pomysł, tylko tutaj można tworząc grę o fantastycznym klimacie uzbroić w silnik jakiejś istniejącej, lub nawet bardzo popularnej gry, lub utworzyć fenomenalny system rozgrywki dodając jakąś tam pasującą otoczkę. Taka gra musi być stosunkowo krótka (do 20 minut) i najlepiej humorystyczna.
Bardzo ciekawa sprawa!!
OdpowiedzUsuńciekawa gra - taka może ciut dla odmóżdżenia, ale sympatyczne te ameby :D
OdpowiedzUsuń53 year-old Software Engineer IV Ernesto Doppler, hailing from Langley enjoys watching movies like Melancholia and Rowing. Took a trip to Carioca Landscapes between the Mountain and the Sea and drives a Aston Martin DB3S. przeczytaj
OdpowiedzUsuń